Spoedklus.nl

Het platform voor al jouw reparaties
Het platform voor al jouw reparaties
Spoedklus is compleet onafhankelijk
Spoedklus is compleet onafhankelijk
Klanten geven ons een 9,5
Klanten geven ons een 9,5
9.5/10
55 reviews

Algemene voorwaarden

The terms and conditions that apply to the use of Spoedklus. By placing a job request you agree to this.

Article 1. In these terms and conditions, the following definitions apply:

  1. We/us: Spoedklus.nl, located at Databankweg 6C, 3821 AL, Amersfoort.
  2. You/your: the natural person or legal entity who as a client uses Urgent Jobs to find a professional.
  3. Craftsman: the self-employed person or other legal person who confirms your job application and carries out the jobs
  4. Agreement: the agreement that arises between you - the client - and the professional because you give the order to a professional to carry out a job via Spoedklus. 

Article 2. What is Urgent Job?

  1. We have set up the website urgentklus.nl for you to ensure that you quickly find the right professional for your job in and around the house.
  2. On our site we have selected jobs that you can have carried out. We show all prices incl. VAT. The rates that we show are always exclusive of any material to be used and other additional costs, unless stated otherwise. 
  3. When selecting a job, you enter your details so that the professional who comes to help you has the correct address and telephone number. 
  4. We will only release your data to the professional who will take on your job, at the time of your choice (day and time block). We do not share your data before.
  5. These conditions apply when you submit your job application. As soon as your job application has been confirmed, an agreement is concluded between the professional and you - the client - subject to Article 2 paragraph 6.
  6. After applying, we will forward your job request to the professionals in your area who are eligible to help you with the job to be performed at the time you specify. As soon as a professional accepts your job request, you will receive a confirmation of the appointment by e-mail (and text message in the event of an emergency). 
  7. Wij doen ons best een vakman te vinden voor de momenten (dag en tijd) die jij bij jouw klusaanvraag invoert. Het kan voorkomen dat dit niet lukt. Soms hebben alle vakmannen het te druk en zijn de lege plekken in de agenda schaars. We stellen je hiervan op de hoogte en komen indien mogelijk met een alternatief. Het is dan uiteraard aan jou of je daarvan gebruik wilt maken.
  8. Wij gaan er van uit dat de klus die je hebt geselecteerd (en omschrijft) ook de klus is die je gedaan wilt hebben. Als dat te veel van elkaar verschilt dan kan de vakman jou een NEE verkopen of het tarief aanpassen. In het uiterste geval (en bij misbruik) brengen we 1 uur extra in rekening. 
  9. Alle vakmannen die op spoedklus.nl staan worden vooraf door ons gescreend. In de meeste gevallen hebben wij de aangesloten vakmensen ook persoonlijk gesproken. Wij doen altijd ons uiterste best alleen betrouwbare vakmannen toe te laten tot ons platform. 100% garantie kunnen wij echter niet geven. Na afronding van iedere klus vragen wij daarom naar jouw ervaring. Jouw mening telt mee in de beslissing of vakmannen via ons platform klussen krijgen aangeboden.

Artikel 3. Wat zijn de kosten?

  1. Bij elke klus kun je op basis van jouw postcode de actuele prijzen ophalen. Afhankelijk van het type klus tonen wij een uurtarief, een vaste prijs, vierkante meter prijs, of een prijs per meter. Alle tarieven zijn inclusief btw. Materiaal, parkeerkosten en eventuele andere kosten zijn nooit inbegrepen tenzij nadrukkelijk vermeld. Indien je het materiaal niet zelf aanschaft wordt er een toeslag van 15% over de materiaalkosten berekend door Spoedklus. Komt de vakman op de klus en blijkt ter plekke dat er materiaal nodig is waarvan hij niet op de hoogte was zal hij een bedrag ter hoogte van €35 in rekening brengen voor de tijd die hij kwijt is aan het halen van materialen. Maak om die reden van tevoren duidelijke afspraken!
  2. Sommige klussen worden aangeboden als „vaste prijs”. Je mag er dan ook vanuit gaan dat de klus voor dat bedrag wordt uitgevoerd. Het kan voorkomen dat zo’n klus toch duurder wordt, bijvoorbeeld omdat de werkelijke situatie niet overeenkomt met de beschrijving. Vaak komt dit ook omdat het probleem een stuk ernstiger is dan verwacht of omdat er na aanvang van de klus iets is geconstateerd dat voor aanvang niet bekend was. Het is belangrijk dat de vakman jou hiervan op de hoogte brengt en je een verklaring geeft waarom het duurder wordt. Als opdrachtgever dien jij altijd ook een vinger aan de pols houden. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.
  3. Prijzen kunnen per dag en op ieder moment verschillen en de hoogte hangt af van het moment dat je geholpen wilt worden. Wanneer je dezelfde dag (spoed), morgen, in het weekend of ’s avonds geholpen wilt worden betaal je doorgaans meer. Spoedklus is gerechtigd om de prijzen op iedere moment de getoonde tarieven op de website te wijzigingen. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren bij extreme drukte. 
  4. Spoedklus is geen vergelijkingssite waar je vrijblijvend offertes kan aanvragen. Bij ons maak je direct een afspraak voor het uitvoeren van een klus tegen een vastgesteld tarief op het moment dat jou het beste uitkomt. Aan het opstellen van een professionele offerte is een vakman tijd (en dus geld) kwijt. Niemand werkt tenslotte gratis. De vakman mag €50 in rekening brengen voor de tijd die hij kwijt is aan het langskomen, het inschatten van de situatie en inmeten van maten. De vakman dient daarna wel een professionele offerte op te stellen. Ga je akkoord met zijn voorstel dan zal hij het gerekende bedrag in mindering brengen na uitvoering van de klus.
  5. Wij rekenen nooit voorrijkosten. Wel brengen wij na afronding van een klus een service fee in rekening. Het geldende tarief wordt getoond voor het inboeken van jouw klus. Dit dekt de kosten die wij maken om jou zo snel mogelijk aan een vakman te helpen. Hiervoor heb je toestemming gegeven bij het aanvragen van de klus. ​
  6. Indien de aangevraagde klus niet uitgevoerd kan worden wegens externe factoren maar er wel onderzoek is verricht door een vakman, mag hij een onderzoeksfactuur à €50 + de geldende servicekosten en garantiepakket (indien gekozen) opstellen. 

Artikel 4. Betalingen

  1. Na afronding van de klus stelt de vakman een factuur op. Deze ontvang je per e-mail. Samen met de factuur ontvang je direct een betaalverzoek via Tikkie. Ook tref je bij de factuur een iDeal betaallink aan. Je betaalt de factuur direct (of uiterlijk binnen 4 dagen na uitvoering van de klus) aan Spoedklus. Blijft een betaling uit dan zijn wij genoodzaakt om bij een tweede herinnering €7,50 administratiekosten in rekening te brengen.
  2. Direct afrekenen bij de vakman is niet toegestaan.
  3. Je hebt enkel recht op garantie, ondersteuning, en bemiddeling door ons wanneer de factuur aan Spoedklus is betaald. Ook wanneer je extra werkzaamheden buiten Spoedklus om laat verrichten verlies je het recht op garantie. 
  4. Als opdrachtgever ben je enkel gerechtigd om de betaling tijdelijk op te schorten indien je van mening bent dat de klus ondeugdelijk is voltrokken. Je dient binnen 72 uur na ontvangst van de factuur kenbaar te maken- door middel van een ingebrekestelling jegens de vakman – waarom de betaling zal worden opgeschort. De vakman dient altijd de mogelijkheid te krijgen om het werk te inspecteren zodat hij kan vaststellen of er daadwerkelijk ondeugdelijk werk is geleverd en - indien ja - hoe dit kan worden opgelost.
  5. De vakman mag altijd het eerste uur in rekening brengen, ondanks dat de klus wellicht minder dan één uur werk is. Zonder deze minimale afname loont het voor een vakman niet om ook voor kleinere klussen naar jou toe te komen. 
  6. Diegene die de aanvraag doet wordt door ons beschouwd als opdrachtgever en is daarmee verantwoordelijk voor een tijdige betaling. 

Artikel 5. Annuleren van een aanvraag

  1. Zolang een klusaanvraag niet is opgepakt door een vakman kun je deze vrijblijvend annuleren. Dit doe je zelf via de statuspagina voor jouw klus. Deze pagina bereik je via de groene knop in de mail die je van ons ontvangt.
  2. Voor alle geaccepteerde (bevestigde) klussen die in minder dan 48 uur voor aanvang van de klus worden geannuleerd brengt Spoedklus de service kosten + garantiepakket (indien afgenomen) in rekening. Is de vakman reeds naar jou onderweg dan mag hij jou €30,- plus de geldende service kosten en de eventueel geldende kosten voor het garantiepakket in rekening brengen.
  3. Een geaccepteerde/bevestigde spoedaanvraag voor vandaag of morgen kun je niet annuleren. Doe je dit toch, dan worden er kosten in rekening gebracht.

Artikel 6. Problemen of klachten melden

  1. Spoedklus doet zijn uiterste best om jou zo goed als mogelijk te helpen. Ook aan de aangesloten vakmannen vragen wij om elke klus naar volle tevredenheid uit te voeren. Helaas valt nooit uit te sluiten dat er toch een keer iets niet helemaal goed gaat.
  2. De vakman is verantwoordelijk voor de goede afronding van een klus. Hij neemt jouw opdracht tot werkzaamheden aan en is daarmee aansprakelijk voor eventueel geleden schade. Mocht jij door zijn doen of nalaten schade leiden, dan kan je enkel hem daarop aanspreken, tot de hoogte van het bedrag dat zijn aansprakelijkheidsverzekering dekt. Maar niet hoger dan de direct geleden schade. Gevolgschades zijn uitgesloten van vergoeding. 
  3. Spoedklus is geen contractpartij maar wij doen wel onze uiterste best, ervoor te zorgen dat de relatie tussen vakman en jij als klant (opdrachtgever) op rolletjes loopt. Het enkele feit dat je uit naam van Spoedklus een factuur ontvangt, doet daar niks aan af. 
  4. Spoedklus vertelt niet aan de vakman hoe hij zijn werk moet doen. Als je twijfels hebt over zijn kunnen, breek dan direct de werkzaamheden af en neem contact met ons op. Daar zijn we voor. Wij zoeken dan samen met jou naar een oplossing.
  5. Als je niet tevreden bent over het eindresultaat, zeg dit dan direct tegen de vakman of meldt het uiterlijk binnen 72 uur na ontvangst van de factuur bij ons. Hij (of zij) moet altijd ten eerste een tweede kans krijgen om de klus alsnog naar tevredenheid af te ronden.
  6. Bij een klacht doen wij ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je alsnog tevreden bent. Lukt dat echt niet, dan kun je in bepaalde omstandigheden (zie het volgende punt) je geld terugkrijgen. Dit noemen wij onze ‘niet goed, geld terug' garantie. 
  7. De ‘niet goed, geld terug’ garantie houdt in dat wij maximaal €1.000,- incl btw terugbetalen per klus en nooit meer dan het bedrag dat jij hebt betaald. Hiervoor gelden de volgende afspraken: 

a) Wanneer er klachten zijn en jij komt er niet uit met de vakman of de vakman wil je niet verder helpen, dan mogen we ter plaatse komen kijken om met eigen ogen te zien wat er aan de hand is. Er moet daadwerkelijk sprake zijn van grove nalatigheid of schade aangericht tijdens de werkzaamheden door de vakman. 

b) Je geeft ons de mogelijkheid om het probleem alsnog voor je op te lossen. Het langskomen en alsnog de klus naar behoren kunnen laten uitvoeren dan wel herstellen door een andere bij Spoedklus aangesloten vakman is voorwaarde voor een eventuele terugbetaling. 

c) Laat je in de tussentijd het probleem door een andere partij oplossen of is er direct betaald aan de vakman, dan kunnen wij geen rol meer spelen in eventuele (terug)betaling. Wij kunnen dan niet meer precies achterhalen wat er is gebeurd.

Artikel 7. Overige zaken

  1. Na volledige afronding van de klus heb je de mogelijkheid een beoordeling van de vakman in te sturen. We zijn heel blij wanneer jij dit doet en het zou best kunnen dat we jouw beoordeling zelfs buiten onze website tonen. Omdat we er trots op zijn, of omdat we ervan kunnen leren. Bij het plaatsen van een review geef je toestemming om jouw review te mogen gebruiken op spoedklus.nl en andere plekken (voor promotionele doeleinden). 
  2. Wij gaan ervan uit dat je een eerlijke beoordeling instuurt. Bij twijfel of bij niet toelaatbaar taalgebruik kan het zijn dat wij de beoordeling niet toe laten. Op basis van klantbeoordelingen bepalen wij of wij een vakman klussen kunnen (blijven) aanbieden.
  3. Wij zijn constant bezig onze website te verbeteren. Die kan dan ook op elk moment veranderen en zelfs niet voor iedereen hetzelfde zijn. 
  4. Om onze website te verbeteren, verzamelen we data. Dat doen we met (first party) cookies. Dat klinkt wellicht wat vaag. Maar waar het op neer komt, is dat we niet weten wie jij bent, maar dat we wel weten wat jij op onze website doet. En dat doen we bij alle bezoekers. Zo krijgen we een goed inzicht in hoe onze website wordt gebruikt.
  5. Als je bij ons gegevens invoert voor het verzenden van jouw klusaanvraag, dan heb je altijd de mogelijkheid om daar aanpassingen in te laten maken of ze zelfs te laten verwijderen.
  6. De informatie op onze website wordt met grote zorgvuldigheid samengesteld en onderhouden. Ondanks onze zorgvuldigheid kan het voorkomen dat u typefouten aantreft. Voor dergelijke fouten aanvaarden wij geen aansprakelijkheid. Alle informatie op onze websites is dan ook onder voorbehoud van druk- en typefouten.
  7. Het Nederlands recht is van toepassing op onze voorwaarden.
  8. In het geval dat een van de artikelen ongeldig zou zijn, betekent dit niet automatisch dat alle artikelen als ongeldig beschouwd kunnen worden.
  9. Wij (Spoedklus) kunnen de algemene voorwaarden ten alle tijden wijzigen en is ook gerechtigd om deze wijzigingen door te voeren.
  10. If a situation arises that is not described in our general terms and conditions, Dutch law will apply at all times. We hope it doesn't happen, but if we meet in court, it will be in Amsterdam.
  11. If you have any questions about these terms and conditions, don't hesitate to ask. To do this, go to our  customer service  portal.

Vragen of opmerkingen?

Heb je niet gevonden waar je naar op zoek bent of heb je nog vragen of opmerkingen? Neem gerust contact met ons op.

Heb je niet gevonden waar je naar op zoek bent of heb je nog vragen of opmerkingen? Neem gerust contact met ons op.

chat icon